Wikia

One Piece (ワンピース) is een mangareeks en animeserie van Eiichiro Oda, die sinds 1997 wordt uitgegeven door Shueisha in Japan en Glénat in België en Nederland.

Verhaal Edit

Vooraf Edit

Gol D. Roger, die bekendstaat als de piratenkoning (海賊王 kaizokuō), verkondigt voor zijn executie dat zijn schat de One Piece zal toebehoren aan de vinder. Hiermee breekt de gouden era (大海賊時代 daikaizokujidai) aan en varen talrijke piraten uit op schattenjacht naar de Grand Line.

Begin Edit

Het verhaal van One Piece begint tweeëntwintig jaar na de dood van Roger. Geïnspireerd door zijn idool en piraat "Red Haired" Shanks, trekt Monkey D. Luffy eropuit om zijn eigen scheepsbemanning samen te stellen en richting de Grand Line op schattenjacht te trekken.

Manga Edit

De mangareeks One Piece werd in Japan vanaf 19 juli 1997 gepubliceerd in het wekelijkse mangatijdschrift Weekly Shōnen Jump van Shueisha. Er zijn intussen meer dan 800 hoofdstukken, tevens uitgegeven in 80 tankōbon volumes.

Anime Edit

De manga kreeg een anime-adaptatie door Toei Animation. Deze animeserie werd in Japan op Fuji Television uitgezonden vanaf de première op 20 oktober 1999. Intussen telt de anime meer dan 700 afleveringen.

Around Wikia's network

Random Wiki