Wikia

Monkey D. Luffy, Luffy, Straw Hat Luffy, is het hoofdpersonage van het verhaal/de serie One Piece. Hij is de kapitein van de "Straw hat pirates". Zijn grote droom is om "Pirate King" te worden. Dit lukt hem mits hij het legendarische "One Piece" vindt. Hij komt meestal erg onbekommerd over, vooral in gevechtssituaties, maar is zich meestal van meer bewust dan de kijker denkt. Hij heeft eens de "Gomu Gomu no Mi" gegeten en kan zijn hele lichaam uitstrekken ( hij is een rubberman) dit zorgt ervoor dat kogels hem niks doen.

UiterlijkEdit

Kledij:

Luffy staat bekend om het dragen van zijn kenmerkende strooien hoed (waaraan hij zijn bijnaam 'Straw Hat Luffy' dankt), die aan hem gegeven is toen hij jong was door de legendarische kapitein Red Haired Shanks (die hij op zijn beurt gekregen heeft van de "Pirate King" Gol D. Roger). Hij draagt verder een korte blauwe broek met manchetten, een rode vest zonder mouwen en sandalen.

Littekens:

Onder zijn linkeroog heeft Luffy een litteken waar hij zelf voor heeft gezorgd omdat hij wilde bewijzen dat hij geen zwakkeling was. Later, na "The Battle of Marineford" krijgt hij na het gevecht met admiraal Akainu, een litteken op zijn borstkas in de vorm van een X.

GeschiedenisEdit

Monkey D. Luffy verschijnt al in de eerste aflevering. Op dat moment heeft hij nog geen crew of een schip. Langzamerhand krijgt hij naargelang de serie vordert meer vrienden die hem ondersteunen tijdens zijn reis. Hij krijgt ook een schip en hiermee trotseert hij samen met zijn "Nakama" obstakels de kunnen bestaan uit wrede personen tot vreemde gebieden. Op zijn weg naar "Pirate King" trotseert hij sterkere en minder sterke tegenstanders. Ook maakt hij veel vrienden en bondgenoten, verliest hij een geliefde en wordt hij steeds sterker.

Around Wikia's network

Random Wiki