Wikia

Higuma was een bergrover. Hij verscheen voor het eerst in hoofdstuk 1 en aflevering 4.

GeschiedenisEdit

VerledenEdit

Higuma was de leider van een groep bergrovers. Er was een premie van 8,000,000 berrie op hem uitgeloofd. Higuma droeg zijn gezocht poster bij zich om zijn vijanden te intimideren. Hij was de moordenaar van 56 personen.

Romance Down ArcEdit

Higuma kwam met zijn bende naar het Windmolendorp om in de bar van Makino te drinken. Daar aangekomen bleek de bar vol met piraten te zitten. Het waren de Roodhaar piraten onder leiding van Shanks. De piraten hadden alle alcohol opgedronken. Higuma zocht ruzie met Shanks, maar die reageerde niet op zijn uitdaging. Hierna verlieten Higuma en de bergrovers het dorp.

Enige tijd later keerde Higuma met zijn bende terug naar het dorp. Ze kregen ruzie met Monkey D. Luffy. Luffey beschikte toen al over de kracht van een Duivelsvrucht, maar was te klein om tegen Higuma te vechten. Higuma had eerst plannen om Luffy aan een circus te verkopen, later bedacht hij zich en wilde van Luffy zijn 57ste slachtoffer maken. Shanks en zijn bende kwamen net op tijd om in de grijpen. Ben Beckman sloeg met zijn geweer de gehele bende van Higuma neer. In zijn angst gooide Higuma een rookbom en vluchtte. Luffy nam hij als gijzelaar mee. Higuma was de zee op gevlucht met een roeiboot. Hij dacht dat de piraten hem als bergrover daar nooit zouden zoeken. Hij wierp Luffy het water in om hem te verdrinken. Achter Higuma verscheen er plots een zeemonster, dat de bergrover samen met zijn boot verslond.

Around Wikia's network

Random Wiki