Wikia

Le Gomu Gomu no Mi, is een Duivelsvrucht opgegeten door Monkey D. Luffy

Met deze vrucht kan de gebruiker een elastisch lichaam hebben

"Gomu" betekent Rubber in het Japans.Het was ooit een schat die Shanks en zijn bemanning uit een niet-geïdentificeerde vijand hadden gehaald, maar per ongeluk werd opgegeten door Monkey D. Luffy

Gomu_Gomu_no_Mi_Anime_Infobox.png

verschijningEdit

het is een van de enige Duivelsvrucht waarvan het uiterlijk bekend is. De Gomu Gomu no Mi ziet eruit als een melon Yubari purper met spiralen erop getekend

Gomu_Gomu_no_Mi.png Luffy_mange_le_Gomu_Gomu_no_Mi.png

Sterkte en zwakteEdit

SterkteEdit

De belangrijkste kracht van deze vrucht, zoals Luffy aantoont, is dat het de drager een elastisch lichaam geeft, waardoor hij ongevoelig is voor onderbeneden fysieke aanvallen, kogels, botte wapens en kanonskogels. Dit rekvermogen kan ook worden gebruikt in gevechten, bijvoorbeeld om het bereik van een aanval te verbeteren. Vanwege de isolerende eigenschappen van het rubber is de gebruiker ook ongevoelig voor elektrische aanvallen . (Kortom, hij is onoverwinnelijk dankzij de vloeistof in combinatie met zijn vrucht van de duivel).

ZwakteEdit

Ondanks al deze voordelen blijft Luffy kwetsbaar voor scherpe aanvallen (zwaarden of luchtzwaarden) en niet-fysieke aanvallen, gebaseerd op vuur of ijs. Hij is ook kwetsbaar wanneer zijn ledematen tot het uiterste worden uitgerekt.

Gear secondEdit

Gear 2 (セ カ ン ド), Gia 2 (Sekando) is een vorm die voor het eerst voorkomt in Luffy's strijd tegen Blueno, het is om zijn bloeddruk te verhogen door bloed door zijn benen te pompen om te versnellen de toevoer van voedingsstoffen en zuurstof van zijn spieren, waardoor hij sterker en sneller wordt. Ten eerste begint Luffy met het gebruik van zijn benen als pompen om zijn bloedstroom te versnellen (stoom komt dan tevoorschijn zijn hele lichaam), en dan legt hij zijn rechtervuist op de grond (het lijkt te zijn om zijn bloedstroming te stabiliseren), maar terwijl hij het gebruikt, kunnen we zien dat het eerst begint. door zijn rechtervuist op de grond te leggen, pompt hij zijn bloed twee keer door zijn benen, maar deze techniek gebruikt veel zuurstof en energie, waardoor hij moe wordt, uitblaast en uitgehongerd of slechter, nadat het lang in gebruik is geweest zijn gevecht tegen Lucci, Luffy, volledig uitgeput, bleek niet in staat om op te staan en te bewegen. Lucci, een van Luffy's eerste tegenstanders om deze techniek te observeren, vergelijkt het proces met het nemen van een stimulerend middel. Omdat Luffy een rubberman is, kunnen al zijn organen rekken en samentrekken, waardoor een snellere doorbloeding mogelijk is zonder beschadiging van inwendige organen, zoals bloedvaten en hart. Met de Gear 2 kan Luffy een nieuw palet aan aanvallen gebruiken die over het algemeen op de oude gebaseerd zijn, behalve dat ze nu sneller en krachtiger zijn.

Gear_Second.gif

Gear thirdEdit

De Gear 3 (ギ ア 3 (サ ー ド), Gia 3 (Saado)) is een andere vorm waarnaar Luffy verwijst naar het hoogtepunt van zijn gevecht tegen Blueno, en dat hij gebruikt, zelfs als het niet wordt getoond , om een stalen deur naar de lobby van Enie te vernietigen Ze werd volledig onthuld tijdens haar gevecht tegen Lucci . Eerst bijt Luffy in zijn duim en ademt dan lucht in zijn botten om zijn arm op te blazen. Hij is dan in staat om deze lucht door zijn skelet over te brengen, waarbij de stam de rol van interface tussen elk lid speelt. Luffy ademt zoveel lucht in zijn lichaam dat, wanneer geconcentreerd in een bepaalde ledemaat, hij ongeveer zo groot is als een reus. Met deze techniek heeft Luffy meer kracht en een groter impactgebied, maar hij verliest mobiliteit omdat zijn ledematen zo breed zijn dat hij moeite heeft ze te verplaatsen.

Gear_Third_Infobox.png

Gear fourthEdit

Gear Fourth is de naam van een vechttechniek van Monkey D. Luffy die voor de eerste keer verschijnt in de strijd van de laatste tegen Doflamingo.

Gear_Fourth_Infobox_Anime.png