Wikia

De naam doet al vermoeden dat deze vrucht iets met de duivel te maken heeft. In deze vrucht zit namelijk een 'duivel' of 'demoon'. Een persoon, dier of object dat ook maar iets van deze vrucht tot zich neemt krijgt bezit over ongekende krachten. Het nadeel van het eten van deze vrucht is echter dat de persoon die deze vrucht heeft gegeten niet meer kan zwemmen en blijven drijven. Tevens kan geen tweede duivelsvrucht worden gegeten, omdat dat anders de dood tot gevolg heeft. Twee verschillende duivelsvrucht demonen zouden namelijk niet samen in één lichaam kunnen bestaan. Uitzondering hier op is Blackbeard die de Yami Yami no Mi, de Duister Duister Fruit, heeft gegeten hij kan meerdere Duivelsvruchten eten.

Er zijn naar schatting meer dan 100 soorten duivelsvruchten. De vruchten hebben één van de volgende drie typen:

•Paramecia: Dit is het meest voorkomende type. Gebruikers van deze soort vrucht krijgen bovennatuurlijke krachten of kunnen hun lichaam of omgeving beïnvloeden. Bekende gebruikers zijn Luffy,Nico Robin en Brook.

•Zoan: Gebruikers van deze soort vrucht kunnen zich in een dier of iets tussenin hunzelf en het dier veranderen. Bekende gebruikers zijn Chopper, Rob Lucci van CP9.Vooral in Zoan zijn er enkele onderverdeelde:

•Carnivore Zoan: Zoals Chopper in de Enies Lobby arc aangaf wordt met deze naam de Zoan vruchten aangeduid welk de eter in een carnivoor dier kan laten veranderen. Voorbeeld hier van is Rob Lucci, die in zijn " full animal" vorm veranderd om Luffy te bijten in water 7.

•Ancient Zoan: Zoan vruchten van uitgestorven dieren. Een voorbeeld is de vrucht die "X-Drake" heeft gegeten welk hem in een carnivore dinosaurus veranderd. •Awakened Zoan: Niet geheel bekend wat deze doen, de 4 Demon guards in Impel Down zijn volgens Crocodile " Awakened Zoans"

•Mythic Zoan: Extreem zeldzaam soort, volgens Kizaru zeldzamer dan Logia. Deze vrucht geeft zijn gebruiker krachten van een legendarisch wezen. Dit wezen heeft meestal krachten bij zich die net zo goed bij Logia fruits kunnen passen. Eters van deze fruit zijn Whitebeards rechterhand 1st Division commander Marco the Phoenix, en Vloot Admiraal Sengoku

•Logia: Dit is het meest zeldzame type van de drie. Gebruikers van deze soort vrucht kunnen zichzelf veranderen in een bepaald element en kunnen het compleet beheersen.. Bekende gebruikers zijn Smoker, Portgas D. Ace en Enel (God, Skipiea) en de 3 Admiralen van de Marine.